زهرا آیتاللهی در برنامه گرامیداشت روز ملی جمعیت در شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با بیان اینکه در حال حاضر دو سال است که در فاز کاهش فرزندآوری در کشور قرار داریم، گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت در چند سال گذشته اقبال مردم نسبت به فرزندآوری کاهش یافته است و زوجهایی که بهتازگی ازدواج میکنند تا پنج سال نخست زندگیشان تمایلی به فرزندآوری ندارند.
وی با اشاره به اینکه تجرد قطعی بین دختران در حال افزایش است،اظهارکرد: این مسئله باعث کاهش فرزندآوری میشود. به نظر میرسد دستگاههای مختلف دولتی نیز عملکرد قابل توجهی در این زمینه نداشتند این در حالیست که بخش غیردولتی اقدامات قابل توجه تر و بهتری در این زمینه انجام داده است.
در بخش دیگری از این نشست حسین مروتی - پژوهشگر و جمعیت پژوه - با بیان اینکه به دنبال سیاست استعماری کاهش جمعیت در ایران در سال ۷۱ تعداد فرزندان زنان ایرانی به چهار مورد رسیده است، گفت: پس از مدتی قانونی به تصویب رسید که به فرزندان چهارم به بعد تسهیلاتی ارائه نشود سپس متعهد شدیم تا نرخ باروری را به ۲.۱ برسانیم تا رشد جمعیت به صفر برسد.
ادامه مطلب ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در ایران...
ما را در سایت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در ایران دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 154 تاريخ: سه شنبه 29 خرداد 1397 ساعت: 12:29